FODMAP-PROOF

SOEPEN

HOOFDGERECHTEN

LUNCHGERECHTEN

SALADES

image-34001-salade.jpg?1443822227742
HERFSTSALADE MET WITLOOF, FETA EN WALNOTEN (4 pers)
Nodig: 100 g veldsla - 2 stronkjes witloof - 200 g feta - 20 blauwe druiven - 16 walnoten - handvol baslicumblaadjes - 2 el olijfolie - 1 el witte balsamico-azijn - peper
Bereiding: Maak de groenten zuiver. Snijd de veldsla grof. Snijd het witloof in stukjes. Halveer de druiven. Snij de feta in blokjes. Meng de veldsla met de druiven en het wiltoof. Verdeel over borden. Verdeel de blokjes feta erover. Maak een vinaigrette door de olijfolie te vermengen met de azijn. Breng op smaak met peper. Bedruppel de salade met de vinaigrette. Garneer de salade met grof gehakte walnoten en basilicum.

DESSERTEN

image-36498-IMG_20151016_183022.jpg?1445199332242
SOJAPUDDING MET PASSIEVRUCHTEN (4 pers)
Nodig: 500 ml sojamelk mild - 3 el rietsuiker - 35 g vanillepuddingpoeder - 4 passievruchten - 4 frambozen
Bereiding: Snijd de passievruchten middendoor en lepel ze leeg. Los het puddingpoeder op in een weinig sojamelk. Breng de sojamelk aan de kook. Bind de melk met het opgeloste puddingpoeder. Laat even doorkoken en verdeel over 4 coupes. Laat afkoelen. Verdeel de passievruchten over de pudding en garneer met een framboos.

GEBAK